Студенти кафедри міжнародного права та права ЄС поринули у реалії міжнародної дипломатії під час «Національної моделі Організації Об’єднаних Націй» – рольової гри, де кожен учасник стає не просто студентом, а дипломатом, експертом або навіть Генеральним секретарем ООН.
На заході молодь представляла сім країн з Європи та Азії, зокрема Україну та росію, що дало старт гарячим дебатам. Головна тема: роль української дипломатії у протидії російській агресії та просуванні національних інтересів на міжнародній арені. Студенти аргументовано обговорювали недосконалість ООН у стримуванні агресора і висловлювали пропозиції щодо реформування організації – зокрема, позбавлення росії права вето, щоб система могла ефективніше реагувати на міжнародні кризи.
Учасники, які виступали від росії, апелювали до ідеї багатополярності світового порядку, але уникали обговорення реальних причин агресії, пов’язаних з автократичними тенденціями влади. Українські представники, своєю чергою, пропонували конкретні шляхи вирішення актуальних міжнародних проблем, формати багатосторонніх переговорів і механізми узгодження позицій держави на глобальному рівні.
Подібні ігри не лише навчальні – вони формують свідому, підготовлену до міжнародної арени молодь, здатну просувати Україну у дипломатичних колах. Якщо в Україні подібні рухи лише набирають популярності, то у світі лідери за кількістю університетів, що беруть участь у Моделі ООН, – США та Німеччина. До речі, Німеччина – друга за обсягом фінансування бюджету ООН, і майже в кожному її університеті рольові ігри за моделями роботи ООН є стандартною академічною практикою.



